TSS Nieuw Amsterdam - pohlednice

Parník TSS Nieuw Amsterdam


Dnes Vám na dobových pohlednicích představím loď Nieuw Amsterdam. Záoceánský parník Nieuw Amsterdam byl postavený v Rotterdamu společností Holland America Line.

Stavba byla zahájena v roce 1936. Panenskou plavbu absolvovala 10. května 1938. Původně se loď měla jmenovat  Prinsendam, avšak během stavby byl název změněn. Loď stála 950.000$. Nieuw Amsterdam byl titulován „Loď roku“ a díky některým vymoženostem, jako je požární zabezpečení, klimatizace a kvalitou ubytování „Loď zítřka“.

Parník TSS Nieuw Amsterdam



Přestože nebyla velká a rychlá jako jiné tehdejší lodě, byla oblíbená. Stačila však absolvovat pouhých 17 plaveb, než začala 2. světová válka. Byla rekvírovaná britským ministerstvem dopravy a sloužila jako transportní loď vojáků a zajatců. Díky kapacitě 6800 vojáků a rychlosti 20 uzlů patřila mezi rychlá monstra, která  mohla plout přes Atlantik bez doprovodu. V průběhu konfliktu přepravila přes 350 000 vojáků a v urazila asi 252 452 námořních mil (982 397 km). V roce 1946 byla vrácena společnosti Holland America Line. Bezprostředně po válce trávila čas repatriací nizozemských občanů z tehdejší Nizozemské východní Indie.

Po válce došlo k rekonstrukci. Bylo demontováno vybavení využívané během války jako například sítě, 36 děl, kuchyně, výstražné systémy. Po kompletní renovaci, která trvala 18 měsíců se v roce 1947 vrátila na transatlantickou linku. Loď byla ve službě až do roku 1973.

Všimněte si druhé pohlednice, na které je parník v jiné podobě, než jak ve skutečnosti vypadal.

Pokud se Vám pohlednice líbí, můžete je zakoupit zde.

Komentáře